MELAYU

MELAYU

Tuesday, 23 April 2013

DI MANA UMMU JAH: KDN DAN JAKIM PULA PANTAU BLOG

RAMAI  YANG SEDANG TUNGGU POSTING AKU MENGENAI UMMU JAH YANG DIKATAKAN AKAN TIBA DI KLIA PAGI TADI...SUNGGUH AKU SIBUK DALAM KEMPEN2 PILIHAN RAYA SEKARANG..MAKAN, TIDUR, BANGUN TIDUR, MANDI PUN DAH TAK IKUT WAKTU..HUHU..ANYWAY BACA LAH KAT BAWAH

AKU POST APA SAJA, DAN ENGKAU BOLEH KATA APA SAJA. AKU POST LAGI APA YANG AKU SUKA DAN ENGKAU BOLEH KATA LAGI APA YANG ENGKAU SUKA. KEMUDIAN AKU AKAN POST LAGI APA YANG AKU SUKA DAN AKU TAK BENARKAN ENGKAU KATA APA YANG ENGKAU SUKA, HANYA APA YANG AKU SUKA ENGKAU KATA AKAN AKU BENARKAN. SEBAB INI BLOG AKU...

GELOMBANG RAKYAT SELANGOR

UNDI BN UNTUK PASTIKAN ISLAM TIDAK DIPIJAK DAP

(P/S: Tiada maklumat mengenai bila Ummu Jah dan jemaah GISB akan tiba di Malaysia, sebaliknya maklumat yang diterima ialah KDN, JAKIM sedang monitor beberapa blog berkaitan Al-Arqam, Ummu Jah dan GISB, termasuk blog aku)

Aku hairan kenapa hanya melihat perkara2 negatif terhadap bekas pengikut Al-Arqam? Aku bukan bekas ahli Arqam dan aku juga bukan ahli jemaah GISB (Global Ikhwan Sdn Bhd) pun. Hahaha..lawak la kalau kata aku bekas Al-Arqam atau jemaah GISB, sebab korang baca blog aku, macam mana penggunaan bahasa dan banding pula dengan blog2 jemaah GISB.

Jauh sangat. Bahasa2 yang diorang guna lemah lembut, berbudi pekerti, ada alunan sabar. Tapi blog aku..hehehe mintak maap la...tak kira sapa aku maki..lahanat, cilaka, haram jadah sentiasa menjadi mainan ayat aku. Contohnya kalau aku pada Pas, DAP atau PKR, aku siap maki hamun diorang dengan kata2 kesat seperti babi, haram jadah, pukimak DAP, Tian Chua anak babi dan lain2 lagi maki hamun aku.

Begitu juga kalau lah aku nak maki KDN atau JAKIM, memang aku guna bahasa yang kasar2. Lain lah kalau korang baca blog2 jemaah GISB, bahasanya lemah lembut walaupun ada orang yang arah2 diorang.

So, kalau KDN (Kementerian Dalam Negeri) atau JAKIM nak pantau blog cerobohlagi, silakan, aku tak marah dan aku tak kisah pun. Dan sememangnya diorang sedang pantau beberapa blog yang memihak kepada pegangan al-Arqam atau GISB.

So, kalau KDN dan JAKIM sedang pantau blog aku nih, tentunya korang sudah dapat kesan IP address aku sekarang. Lepas korang dapat kesan IP address aku, tentu korang kata dalam hati "fuhh cilaka...kat sini cerobohlagi beroperasi".... WAKAKAKAKAKAKAAKAKA...

"Penyokong kuat BN rupanya cerobohlagi nie". Tau tak ape...

So, kalau korang dari KDN dan JAKIM nak pantau aku atau blog2 lain pantau lah. Kalau nak kata aku penyokong GISB atau Abuya, memang aku sokong diorang. Tapi kalau korang nak tuduh yang lebih2 korang kena jumpa dan tanya aku dulu...kan korang dah tahu IP address aku.

Kalau kata aku ni salah seorang yang bersimpati...jawab aku YA. Salahkah aku nak simpati pada GISB, Ummu Jah atau bekas pengikut Al-Arqam. Diorang pun manusia. Bukan macam korang yang sentiasa memandang negatif aktiviti GISB, sehinggakan kejayaan GISB dari sudut ekonomi pun korang dengki.

Korang baca la posting2 aku yang sebelum ini mengenai kejayaan prinsip ekonomi yang digunakan dan dilaksanakan oleh GISB. Memang mengagumkan. Tetapi apabila GISB itu dimiliki 100 peratus oleh orang Islam maka ada pula tangan2 syaitan yang tidak puas hati, yang menurut hawa nafsu dan godaan iblis supaya dengki dengan kejayaan itu.

Lalu, mereka ini menggunakan macam2 sumber termasuk media massa untuk memburuk-burukkan keseluruhan GISB.

Kepada orang yang dengki2 tu, aku nasihat korang asingkan dua perkara mengenai GISB. Pertama, pegangan dan kepercayaan mereka dan kedua, prinsip ekonomi mereka.

Aku tahu apabila kita bercakap mengenai Arqam atau Abuya atau Ummu Jah atau GISB, maka secara automatik orang akan memandang serong sedangkan dari sudut ekonomi, kumpulan ini adalah antara konglomerat Melayu Islam yang berjaya  (pembukaan restoran, chalet dan lain2 terutama di Haramain).

So, kalau KDN dan JAKIM kata mereka sedang pantau blog suaraharamain313.blogspot.com kerana cuba mempengaruhi beliau untuk menyertai ajaran Al-Arqam, aku kata terpulang kepada korang. Korang nak monitor blog aku pun aku tak kisah.

Kalau KDN, JAKIM atau Jawatankuasa Fatwa nak buat tuduhan, aku rasa korang kena panggil semua pihak seperti Ummu Jah dan anak2 Abuya untuk bertanya kepada mereka mengenai pegangan mereka. Dulu boleh buat ke atas Abuya, tak kan sekarang tak boleh buat ke atas mereka. Dengar penjelasan mereka, kemudian buat keputusan. Kalau mereka salah, ambil tindakan dakwa, kenakan hukuman mengikut Enakmen Undang2 Syariah atau undang2 sivil. Panggil semua pengikut2 mereka dan basuh dalam program2 penyucian diri dan jiwa.

Yang aku rasa bimbang ialah tangan2 syaitan yang dengki terhadap kejayaan ekonomi GISB menggunakan alasan Ummu Jah atau Board of Director GISB mengamalkan ajaran sesat untuk melemahkan mereka dan memusnahkan kedudukan ekonomi kumpulan ini.

Korang fikir2 lah.

23 comments:

Anonymous said...

Assalam,TerBAIK...

Anonymous said...

Sonkong...angkat tangan semua..

Anonymous said...

Politik banyak alirannya.yg mainstream ialah politik pilihan raya. berdakwah pun politik .misionary kristian bntu org melayu susah pun polotik.masukkan pendatang asing kenegara ke 3 pun politik.TApi ada sesiapa yg kaji cara politik Rasulullah ?

Anonymous said...

Mana mereka minat Dayan...
Mereka lebih fokus kepada 'kesesatan' yang mereka dakwa...
Mereka tak anggap bekas Arqam ni manusia sebab tu tak ada simpati dan belas kasihan...
Ramai bekas Arqam yang tak ikut pun lagi GISB tapi label 'bekas Arqam' cukup kuat sampai malu dan takut nak mengaku jika tidak percaya tanyalah Ustaz Pahrol Md. Juoi dan seangkatan, mana nak mengaku Abuya guru mereka sebab mereka lagi tajam dan advance 'minda'nya...
Benarlah mereka ini dperangi dan disakiti sebab itu Allah bela mereka walaupun ada yang mentafsir sebagai hukuman dari Allah walhal mereka yang tak faham kerja Allah terhadap orang-orang-Nya...
Pabila akal mengatasi hati maka mereka sangka mereka lebih bijak walhal makam mereka sudah sampai taraf tahu, faham, sedar dan redha dengan kerja Tuhan terhadap mereka. Serupa tapi tak sama, hina tapi mulia,
Tuhan, aku datang pada-Mu kerana belum mampu kumencintai-Mu
Rasul, kuintai rindu dari celahan dosa yang menggunung kerana gagal merinduimu
Tunggulah 23 Mei ini

Anonymous said...

Nasiblah kau GISB suda sampai masanya utk dipantau...d pantau......entah 100 thn lagi masih d pantau.....JAKIM ni berani kpd kumpulan yg x melawan.....jika melawan panggil pihak berkuasa pula utk atasi.....Jakim...Jakim....lawan hujjah pun keputusan sudah d buat bukan lawan hujjah pun sekadar nak maklumkan hukuman.....bagi mereka yg hasad dengki ...x ada kebenaran d hati mereka yg ada.....di catur utk kepentingan Musuh @ peribadi....mereka langsung x takut Tuhan..seolah2 akhirat bagi mereka mcm ada mcm tiada walaupun lidah mereka menghujjahkan Al quran dan Hadis....jika mau betul2 GISB ni bawa kesesatan bagi umat islam d malaysia.....bawa ke mahkamah Tuhan.....iaitu d Baitullah....tanya sendiri dgn Tuhan d kaabah..... Minta d jatuhkan hukuman direct dri Tuhan....samada GiSB @ Jakim.......( Walaupun X semua org Jakin tentang GISB)....tapi bawa ulama2 @ mufti2 @ org perseorgan yg x senang hati dgn GISB d depan Kaabah.....Biar Tuhan sendiri tunjukkan Buktinya kebenarannya......baru ADILkan...kan....kan

Anonymous said...

Ikutilah nukilan Abuya " politik dlm islam"........

Anonymous said...

Terbaik...

Anonymous said...

Terbaik...

Anonymous said...

LAST WARNING TO JAKIM..KALAU KAU ORANG KACAU GISB ATAU KAU ORANG TANGKAP UMMU JAH, AKU AKAN TULIS SURAT KEPADA PERDANA MENTERI, KAMI PERSATUAN SIMPATI GISB AKAN BOIKOT TIDAK AKAN MENGUNDI BN,DUDUK DI RUMAH JE PADA 5 MEI NI MAKAN KACANG GORENG LAGI BAGUS. PARA SIMPATI GISB MOSTLY ADALAH MENGUNDI BN KERANA KAMI MEMANG MELUAT DENGAN ANWAR..SEMAKIN NAIK MENYAMPAH AKU DENGAN JAKIM DAN JAIS...

Anonymous said...

teruskan perjuangan.

Anonymous said...

Buku di bawa ini adalah karangan Abuya mudahan memberi jawaban kepada soalan di atas "tentang Politik Rasulullah". Politik Islam Membawa Kasih Sayang
Submitted by admin on Fri, 2010-12-31 17:09
Politik Islam Membawa Kasih Sayang

Prakata
Mukaddimah
Bab 01 Politik Islam yang sebenarnya
Bab 02 Tidak ada kata politik dalam Islam
Bab 03 Parti Allah
Bab 04 Pemimpin politik Islam khalifah
Bab 05 Politik pilihan raya bercanggah dengan Islam
Bab 06 Teknik Perjuangan Politik Yang Tidak Islamik
Bab 07 Perbezaan Hasil Perjuangan Politik Islam Dan Politik Barat
Bab 08 Belajar dari Kelantan
Bab 09 Model kepimpinan
Bab 10 Pentadbiran yang baik
Bab 11 Siapa penegak politik Islam
Bab 12 Akhir-zaman-yang-dijanjikan
Bab 13 Malaysia akan jadi negara Islam
Penutup
Sajak-bila-orang-jahat-mendidik-manusia
Sajak-caraku-lain-caramu-lain
Sajak-ciri-jemaah-islam-yang-sempurna
Sajak-fungsi-masjid-dirosakkan
Sajak-hatiku-sedih-melihat-manusia-terbiar
ms-sajak-muhasabah-pejuang
Sajak-pejuang-yang-berlakon
Sajak-pemimpin-kebenaran-menggantikan-pemimpin-politik
Sajak-pemimpin-pilihan Tuhan
Sajak-pemimpin-sejati-pemimpin-contoh
Sajak-tuhan-datangkanlah-pembela
Sajak Hizbullah atau parti Allah
Sajak Sifat pemimpin yang dijanjikan

Penutup | Kawan Sejati

http://www.kawansejati.org/politik-islam/ms-penutup.html

Anonymous said...

Aku ingat Arqam dah lama terkubur oleh JAIS@JAKim.Nampaknye GISB(depa pandai ambil nama2 berkat,dulu Arqam,nama sahabat Rsaw,ni pulak Ikhwan-lg tinggi darjat,saudara Rsaw)...berkembang lebih pesat +mbangun d negari kelahiran Rsaw..entah2 depa2 ni dpt doa restu Rsaw+para sahabat..aku dengar,depa kena tangkap kat depoh Imigressen ,seblah airport Jeddah..bila2 boleh antar balik Msia.berita penangkapan masuk paper Saudi..tp dpt pembelaan dari ulamak2 Jordan+Syria..akhirnye ulamak Arab saudi mengkaji..xde amalan sesat sprt yg d war2 kan...pelik ,ulamak Msia ,bertahun2 sesat kan...depa boleh lepaskan.hanyer tuduhan tanper visa duk Arab saudi..yg best nye,aku dpt tahu Ummu jah tu keturunan di Raja Arab Saudi..(Aku x tahu lah depa cari sulur keturunan tu kat maner)..Raja sendiri istihar pengampunan geng2 GISB dan yg dpt tumpang same semua yg kat depoh tu..aku nak baca lah blog.suaraharamain...kot2 depa ni lg btul dari JAIS@Jakim..sbb Jais@Jakim xde bangun pun ANY CENTRE Kebajikan @Mekah+Madinah..yg aku paling boring...sah2 org berzina x buat tindakan...blues btul is Mustafa tu..kalau kau org pilih Keadilan@PAs...اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ halal lah Homo,Les,BI,Zina...aduh aper nak jadi

Anonymous said...

Dah lama nak ajak jais ke jakim ke. Utk dibicarakan kes sesat arqam.. Tp jais sendiri pengecut.takut.sbb dah mmg sah jais akan kalah.. Dan dah bnyk kisah berlaku berkait mahkamah.. Last2 jabatan agama hanya pulangkan balik duit.. Kes batal.. Yang terbaru masa milad Abuya kena Tahan.masuk mahkamah.last2 hakim mahkamah yang bela.depa habis kena titik je.. Last2 terbela.dah lepas sbhgian.. Nampk sgt pengecut jais.. Tgkp masuk paper.lepas senyap..

Anonymous said...

Demi allah aku bersumpai ini semua bukan dari abuya.Sumber dari Facebook: http://www.facebook.com/kutub.timur/posts/448468118568913Info daripada wakil GISB :"Salam.....sudah 3 malam berturut-turut di Bandar Country Homes mengadakan program berunsur seks. Ibu fauziah Ariffin pemangku kepada Hatijah Aam dan Ibu Hajerah Hazley bersama-sama menganjurkan program berunsurkan seks. Pada permulaan program itu diadakan kuliah seks dengan syarat semua yang hadir hendaklah memakai pakaian tidur yang seksi dan nipis tanpa memakai coli atau pakaian dalam. Mereka gelar program itu sebagai 'KURSUS BATANG".Malam tadi adalah malam kemuncaknya di mana Ibu Hajerah telah memasang muzik Arab, manakala semua kaum ibu tua dan muda diwajibkan joget gelek (belly dancing) seperti gerudi Inul pun ada. Kononnya untuk membangkitkan roh seks suci dan rasa kegairahan seks kerana Tuhan. Ramai isteri yang bergaduh sesama madu kerana iri hati melihat tubuh badan yang lebih cantik antara salah satu daripada mereka. Ramai isteri juga telah meminta suami mereka belikan baju tidur yang seksi sebagai memenuhi arahan daripada Hatijah Aam yang semakin menggila dengan roh seks sucinya."

Anonymous said...

Prgrm utk belajar berhias diri semasa bersama suami. Belajar mcm mana nk hiburkan suami.supaya dpt hiburan seratus peratus drp istri yg sah.dlm prgrm, aurat wanita sesama wanita dari pusat hingga lutut. kalau x pakai coli pn x berdosa.dlm prgrm yg hadir semua perempuan. belajar cara melayan suami semasa di ranjang. praktikalnya di rumah bersama suami masing2. menari mmg la kena belajar.tiada nas dlm hadis atau alquran, belajar ttg seks hukumnya haram.

Anonymous said...

Aurat sesama perempuan dr pusat ke lutut. Itu yg wajib kena tutup bila dududk2 sesama wanita. Bahagian lain jika kelihatan, tidak berdosa. Yg kena di utamakan dlm apa juga program ialah tahu menjaga apa yg Allah suruh dan apa yg Allah larang. Org yg hasad dengki dan ada penyakt dlm hatinya, reka cerita yg bukan2..tambah dosa..depa buat tu niat nak hiburkan suami mereka, salah ke? Bukan mereka buat lesbian..yg engkorang sakit hati sgt pe hal..

Anonymous said...

Kamu GBA,hnya pandai menghasut,klau kamu tu di pihak yg benar,dah tentu Abuya dtg dlm mimpi pkck dayan utk slamatkan TH kamu tu,tp sbaliknya yg jadi,mimpi pkck dayan mengatakan Bonda Ummu di phak yg benar,sudah2 la wahai GBA,kembali la kpd Bonda Ummu..

Hasan Basri said...

Helo bro. Apa mslah ko klu org nk belajar menari gelek? Bknnya haram pun. Semuanya prempuan. Kt luar tu byk org menari gelek. Cmpur lelaki pompuan. Ko x heboh pun. Bro, ko nk nyatakan kebenaran, tgoklah hati dulu bro. Ko ni ikhlas ke? Ke sakit ati kt Ummu jah sbb mcm2 kejayaan dia dh buat utk Islam. Ko buat ape utk Islam? Hasad dengki kt org je tau. Cermin muka dulu bro. Brp byk projek utk Islam ko dh bangunkan. Insaflah la bro. Smntara umur masih ade. Spya ko x mnyesal. Tunjukkn bukti ko benar bru org percaya bro. Ni mnyalak x tentu pasal...

Anonymous said...

Berhati-hatilah wahai GISB dikalangan kamu ada musang berbulu ayam.Tapi akhirnya akan kena cekup juga musang ni!

Anonymous said...

Tu geng gba dan yg seangkatan dgnnya. Jenis suka ponteng klas, tu yg biol tu. Klas fardhu ain suka ponteng dari kecik sampai ke tua. Suka ponteng atau masa klas suka tido, atau suka main benda lain. Akhirnya Bila klua klas buat Ulasan pakai otak,pakai nafsu ammarah. Hati di bia bejelaga dgn mazmumah... Itu dikatakan "Jahil Muroqab". Ada masa lg nak bertaubat.

Anonymous said...

kalau video gelek GISB ni kuar, ha..mau menggelabah lutut..

Anonymous said...

Ni akhir zaman..dah nak kiamat..godaan ke arah penyimpangan dari jalan Allah dan Rasul datang dgn halus, canggih..kalau mahu selamat, tinggalkan apa yang rasa pelik..Ade ke Saidatina Fatimah ajar muslimat selepas kewafatan Nabi saw, ajak bergelek seksi demi konon2nya seks suci..ape ni..ade ke sadatina khadijah ajar buat sperti itu? cuba fikir dengan hati yang jernih..Hatijah ade lah..Khadijah x ajar bende2 yg x senonoh, bende yang menjatuhkan maruah wanita mukminah, Ade Aisyah ajar seperti tu? Ade Ummahatul Mukminin ajar tarian gelek demi seks suci? Ade..last sekali..gamak ke kalau IBU sendiri nak masuk kelas macam tu? cuba fikir..Islam x macam tu..Islam ni..come, suci, bab bab sexual disampaikan dgn cara yg terhormat..bukan macam cara Ummu Jah tu..kalau mcm Ummu Jah tu, itu cara Nafsu tersmbunyi, yang di make up supaya bagi nampak Islamik..tidak ada Ruh Abuya datang buat seks suci dgn Ummu Jah..Abuya telah selamat dikebumikan, ruhnya berhadapan dgn Barzakh,kita serahkan kpd Allah urusannya..Andai yang datang tu bukan RUH ABUYA, maka siapa? Jika yang datang itu adalah jelmaan Qarin Abuya, atau penyamaran Ifrit Minal Jinn dan sebangsa dengannya, maka..Ummu Jah bersama dgn siapa sebenarnya?cuba fikirkan....Hati2 bermain dengan hal ehwal Ruhani..sebab..di dalam dimensi ghaib, m,asing berlumba2 untuk memangsakan insan2insan yang mahu kepada kebaikan tetapi kurang bimbingan dari guru yg ikhlas hatinya mahu Allah Taala sahaja, bukan jawatan atau gelaran..HATi hati..

Anonymous said...

Guna nama Allah, guna nama Rasul, guna nama Islam, utnuk amal benda yang memual dan memalukan ni..anda kata ok? Islam nun tinggi ajaran ini nun jauh terperosok tujuh lapis bumi. Jauh benar dari Maruah dan ketinggian Akhlak murni dan akhlak para wali dan wanita suci..

Share It