MELAYU

MELAYU

Tuesday, 30 April 2013

HOT BERGAMBAR!!!! SH GISB TIBA DI KLIA DITUNGGU JAIS, JAKIM

AKU POST APA SAJA, DAN ENGKAU BOLEH KATA APA SAJA. AKU POST LAGI APA YANG AKU SUKA DAN ENGKAU BOLEH KATA LAGI APA YANG ENGKAU SUKA. KEMUDIAN AKU AKAN POST LAGI APA YANG AKU SUKA DAN AKU TAK BENARKAN ENGKAU KATA APA YANG ENGKAU SUKA, HANYA APA YANG AKU SUKA ENGKAU KATA AKAN AKU BENARKAN. SEBAB INI BLOG AKU...

UMNO DAN BN MEMPERTAHAN KALIMAH ALLAH - UNDI BN

Assalammualaikum..

Macam satu kepala pula aku dan Anjang (Anjangmour.wordpress.com) sebab permulaan posting aku ni bermula dengan hujan. Sebenarnya aku dah tulis awal2 lagi, cuma ada masalah outomatik setting time untuk posting. Biasanya aku letak awal2 dalam blog, kemudian setkan waktu posting dan bila sampai time tu, maka secara otomatik tulisan akan dipostkan dalam blog. So aku tarik balik sebelum posting dan ubah suai selepas baca blog Anjang.

Memang aku rasa korang terutama SH GISB dan geng2 yang turut simpati sedang tertunggu2 tulisan aku...bukan saja geng2 korang tapi geng2 kat Jais dan Jakim pun pasti tertunggu-tunggu komen dan pendapat aku. So untuk diorang nih, walaupun ayat dan bahasa yang aku gunakan ini tak seilmiah tulisan profesor2 universiti, tetapi jika korang membaca posting aku dengan menutup minda, maka korang tak dapat apa2. So buka minda korang dan jangan berat sebelah sebab orang2 GISB itu juga rakyat Malaysia, beragama Islam dan entah2 dapat hafal dan tafsir Quran lebih hebat daripada orang Jais dan Jakim.

So..Bertindaklah secara adil, sebab aku adalah PEMERHATI.

Selamat membaca...

Aku nak kasi tau, KL sejak dua tiga hari ni hujan tak tentu masa, siang malam pagi petang. Kat tempat korang macam mana? Hujan? Panas?

Sebenarnya, hujan nie suatu perkara rahsia atau perkara ghaib yang hanya Allah saja tahu bila dan di mana Dia nak turunkan hujan itu ke atas muka bumi ini.

Hujan ini juga dapat menyejukkan cuaca yang panas. Apa lagi KEPANASAN cuaca di Malaysia semakin hari semakin memuncak berikutan semakin hampir dengan hari pengundian 5 Mei ini bersamaan hari Ahad ini. Kempen dan ceramah pilihan raya sudah hampir ke penghujung. Pemandu kereta dan penunggang motosikal sudah bersedia untuk pecutan terakhir. Sebab itu, bila hujan turun banyak aktiviti yang boleh membuatkan suasana kempen PRU bertambah panas, mula sejuk atau berkurangan.

Sebenarnya, bukan hal PRU yang aku nak ceritakan, tapi isu PANAS ini juga berlaku di KLIA tengah hari tadi.

Tugas Jabatan Agama Islam dalam mana2 negeri di Malaysia ini dan tugas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia JAKIM untuk menyiasat sesiapa dan apa saja ajaran berkaitan Islam yang mereka rasa bertentangan dengan Islam yang diamalkan di Malaysia. Sebab itu apabila ada pihak atau orang tertentu yang mendakwa menjadi nabi atau rasul, cepat2 jabatan agama Islam ambil tindakan siasat dan jika benar dikenakan tindakan. Macam kerajaan langit Ayah Pin, jabatan agama Islam ambil tindakan kerana mereka mengaku keluar dari Islam sedangkan di Malaysia ini setiap orang melayu maka agamanya otomatik Islam, tak boleh tukar sampai mati.

Tapi cuba geng2 Ayah Pin ni ada di Arab Saudi dan mengaku keluar dari Islam - comfirm kena tangkap dan dalam masa tiga hari kalau tak bertobat sah2 kena pancung.

Macam la juga SH GISB (aku lebih suka letak shareholder - SH - daripada menggunakan 'jemaah', sebabnya sebagaimana yang aku kata dalam posting aku sebelum ini - walaupun ada yang tak setuju dan kata tak guna 'jemaah' maka Yahudi... aku tak peduli [ lantak ko lah nak kata apa dan lantak aku lah nak kata apa..sebab ini blog aku..aku dah publish komen ko..wakakkaa]

So...macam SH GISB juga la...apabila Jais atau Jakim syak ada sesuatu dalam amalan yang dilakukan itu ada kemungkinan bertentangan dengan Islam yang diamalkan di Malaysia maka pihak berkuasa akan jalankan siasatan. Tidak kira lah tahap ilmu Jais atau Jakim itu tinggi atau rendah daripada SH GISB...Siasat mesti siasat.

Macam aku..tiba2 entah dari mana datang..buat posting mengenai GISB...tetiba mimpi Abuya dan mula bersimpati dan menyokong usaha2 ekonomi GISB. Tak kan korang tak siasat aku..kurang2nya korang akan klik 'profile' aku kan? Haaa itu pun siasat la tu..sebab korang nak tahu sikit2 latar belakang aku...

Siapalah aku yang nak halang Jais atau Jakim siasat mana2 pihak. Aku di luar, bukan dalam Jais atau Jakim. Yang aku dapat lakukan ialah menjadi pemerhati dan pengomentar.

Sejak 'perang' Jais/Jakim dengan GISB nie aku lihat:

1. Cara Jais dan Jakim bertindak terhadap GISB memang tak betul. Jais/Jakim aku lihat lebih BERDENDAM dengan Darul Arqam dan Abuya. Paling pelik dalam sejarah Islam di Malaysia, apabila ada pertubuhan diharamkan, maka semua ahlinya DIPULAUKAN DAN TAK DIBENAR MENJALANKAN APA2 AKTIVITI EKONOMI, TAK BOLEH BERSOSIAL, TAK BOLEH CAMPUR DENGAN ORANG RAMAI. DIAORANG NI NAK MAKAN APA KALAU NAK BEREKONOMI PUN TAK BOLEH.


***Apa yang BENGONG nya orang di PUSAT ISLAM yang buat arahan macam ni. Ok..korang kata arahan ni zaman Tun M, tapi zaman Anwar juga beb. Masa tu aku ingat Tun M pun banyak bergantung kepada Anwar (tuk syeh) dan Hamid Othman (menteri agama masa tu) dalam bab2 agama Islam dan Hamid Othman ni pula memang terkenal dengan anti tarikat. maka tak terkejutlah jika ada tindakan seperti itu.

***Kalau macam ni tindakan terhadap diorang, aku cadangkan Jais atau Jakim buat satu lagi tindakan yang aku yakin lepas ni korang tak perlu susah2 pikio pasal GISB nie lagi. Caranya ialah korang tangkap dan kumpul semua sekali SH GISB tu, bawa diorang naik kapal, bawa kapal ke tengah laut, kemudian bakar kapal tu. Comfirm lepas nie Jais atau Jakim tak payah susah2 tunggu orang di KLIA.

2. Pihak berkuasa agama Islam negeri dan Jakim juga double standard terhadap GISB, sedangkan terhadap ahli politik yang mengeluarkan macam2 fatwa songsang tidak dikenakan tindakan (TAKUT, PENGECUT, TAK ADA TELOR). Berani ke keluar perintah supaya Nik Aziz hadir di pejabat jabatan agama untuk disoal siasat selepas dia keluarkan macam2 fatwa menyeleweng yang boleh menyesatkan umat Islam. Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan sendiri dah kasi fatwa bahawa kenyataan Nik Aziz pasal solat orang Umno adalah bertentangan dengan ajaran Islam. Apa tindakan jabatan agama Islam negeri dan Jakim? sedangkan kenyataan Nik Aziz tu kesannya lebih dahsyat daripada apa yang dilakukan oleh GISB. GISB tertumpu di kawasan tertentu saja, sedangkan kenyataan Nik Aziz mangkok ayun tu satu makan satu Malaysia, bahkan luar negara. Tapi berani ke Jakim atau jabatan agama ambil tindakan beb? PIIIIIRAHHHHH... MACAM TU LU MAU ORANG ISLAM SEPERTI AKU NI NAK HORMAT KORANG...

OLEH ITU....................

Jika korang tak ada apa2 alasan yang kukuh untuk menahan SH GISB yang baru dihantar pulang dari Arab Saudi tengah hari tadi, maka tak usah sibuk2 nak tunjuk kuasa. Kerajaan Arab Saudi pun tak tuduh SH GISB ni amalkan ajaran sesat, cam mane tu? Geng2 GISB tu korang berani la sebab diorang tu sudah diajar dan dididik supaya tidak melawan. Cuba korang pegi tangkap Nik Aziz..korang akan rasa la peritnya..silap haribulan ada darah tumpah di bumi Malaysia nih...tapi geng2 GISB tak lawan sebab itulah cara Islam yang mereka pelajari. Mereka bertawakal kepada Allah, atau apa saja yang berlaku kerana bagi mereka semua itu adalah ujian..

Panjang lebor aku tulis malam nih. Yang asalnya aku nak cerita dalam pada aku sembunyi2 kat KLIA tengah hari tadi terserempak plak dengan ex-girlfriend masa sekolah dulu. Dulu memang aku tangkap cintan habis dgn dia..aku tingkatan 5 dia tingkatan 1...lepas sekolah pun berkepit..kampung sebelah menyebelah. Memang aku plan nak ambil dia jadi bini..tup tup suatu hari aku dapat surat... dia kata jodoh aku dan dia tak ada..dia nak nikah dengan orang lain yang kedudukannya lebih baik dari aku.. apa lagi bengang betul aku. Dulu bukan main janji, tup tup putus dan nak nikah dengan orang lain...frust menonggeng. Aku pun balas surat..ayat baik2 semua..cuma last words aku kata kat dia..kalau suatu hari nanti laki dia ceraikan dia maka carilah aku....

Borak punya borak dia pun bagitau dia dah bercerai dengan husban dia lama dah. Anak dua. Dada aku berdebar, kaki aku menggigil..macam nak lari dari KLIA sampai KL saja..kalau aku lari rasanya lagi laju dari aku naik bigbike..hehehe..takuttttttt..dulu sedap2 lepas cakap dalam surat..sekarang dah jadi kenyataan ada depan mata... borak2 kami pun bertukar no hp. Dia nak ke China urus pembelian kain2 sutera...ooooo bisneswoman la.. aku pun cakap aku tunggu kawan (SH GISB la) dan minta diri bila pesawat dan landed.

So..intip punya intip...cari punya cari...dapat maklumat 32 termasuk 3 budak SH GISB tiba dari Jeddah dengan penerbangan Saudi SV 832 tengah hari tadi. Awal tu aku sudah monitor jadual penerbangan di KLIA. Nak monitor tak susah just pegi kat web http://flight.klia.com.my/ korang dapat la jadual keluar masuk pesawat di KLIA.


Memang dah agak dah, Jais dengan Jakim ada tunggu untuk menyambut kepulangan diorang nih. Rindu kot!

So 12 daripada SH GISB termasuk dua anak lelaki Abuya Mohd Eknam dan Mohd Adip dan menantu dia dibawa ke Jais Shah Alam, tapi lepas tu dibebaskan la. Siasat sikit saja, siasatan lanjut akan dibuat kemudian. Siasat lagi. Yang Nik Aziz cakap bukan2 tu tak nak siasat plak..PIIIIIDAHHHHH

Ikut maklumat Jais, macam bias la siasatan dijalankan di bawah Seksyen 12 (C) Enakmen Jenayah Syariah Selangor kerana melanggar perintah mufti.


Kuasa dalam tangan diorang, macam2 la boleh buat. Tapi kalau tak ada bukti yang benar2 kukuh tak perlu lah nak menyusahkan orang naik mahkamah turun mahkamah. Pegi la cari kes2 lain terutama puak Syiah yang mula tunjuk belang di Selangor.

Aku tunggu2 juga kut2 Ummu Jah pulang sama, tapi tak ada. Ada maklumat kata Arab Saudi tak mahu lepaskan Ummu Jah sebab katanya dia ada hutang yang belum dijelaskan lagi. Aik..betul ke? Atau ada sebab2 lain yang sedang diuruskan oleh pihak di Arab Saudi bagi membolehkan Ummu Jah terus berada di sana??? banyak tanda tanya nie?????????????

Berbalik kepada kumpulan yang sampai tengah hari tadi, aku dapat tahu bahawa Jais akan beri kenyataan rasmi mengenai tindakan di KLIA itu hari ini.

Dan TERberbual lah dengan orang tertentu yang beritahu urusan bawa balik SH GISB tu diuruskan oleh Setiausaha GISB, Lokman Hakim Abdul Rahim manakala Johari Murad mengetuai rombongan itu.


Lokman kata yang balik hari nie semua ditaja oleh GISB. Ada yang ditahan di Makkah tu mempunyai permit kerja yang sah, tapi visa pula sudah tamat. Yang ni aku pun tak faham.


So diorang pun selamat la tiba di Malaysia. Sekian lah apa yang aku nak post.

OPSSS...JANGAN LUPA YANG KAT BAWAH NI
So aku sudah mendapat persetujuan mutawif yang juga blogger kalimah-suci.blogspot.com untuk korang masukkan 'saham akhirat' itu dalam akaun dia. Sebab senang. Kalau dah cukup, terus dia akan hubungi aku untuk buat visa umrah.
XXXXXXXXX 

XXXXXXXXXXXXXXXX

Rujuk http://cerobohlagi.blogspot.com/2013/04/al-arqam-rufaqa-dan-gisb-bantu-dasar.html

36 comments:

Anonymous said...

http://suaraharamain313.blogspot.com/2012/11/negara-malaysia-tapak-empayar-islam.html

Negara Malaysia Tapak Empayar Islam Kedua.


Malaysia sebelum merdeka, sebenarnya British mahu serahkan kepada bangsa Cina. Sepertilah yang mereka lakukan di Palestin, diserahkan kepada Yahudi. Tetapi itu tidak berlaku di Malaysia, kerana ketika hendak diserahkan kepada Cina, mereka (Cina) berpihak kepada komunis. Ini bererti mereka akan menentang British. Apa yang dirancang tidak menjadi. Faktornya ialah kerana Malaysia dijanjikan untuk tapak Empayar Islam kali kedua di akhir zaman. Mahu tidak mahu, kuasa diserahkan kepada Melayu.

Malaysia walaupun negara yang kecil tapi diberi kepercayaan menerajui OIC. Banyak negara-negara ummat Islam termasuk di Timur Tengah merujuk perlaksanaan Islam di Malaysia kerana ada modelnya. Abuyalah pencetus model Islam di Malaysia. Ini sejarah, tiada siapa yang boleh menutupnya. Ketika wanita-wanita malu menutup aurat, Abuyalah yang membawa fesyen menutup aurat. Abuya jugalah pencetus produk-produk makanan halal, hiburan-hiburan Islam, bahan bacaan Islam dan lain lain model, dalam kehidupan Islam.

Anonymous said...

Allahuakbar!... Islam pasti menang. Kebenaran pasti terserlah. Sejarah para Nabi berlaku kepayahan dan disaat itulah datangnya bantuan. Allah. Apa yg Perlu ialah dapatkan rasa kehambaan dan kekal bersama rasa-rasa itu. Kita hanyalah hamba Allah , setiap saat gerak nafas kita milik Allah. Inikan pula Malaysia Ini negara milik Tuhan juga. Pastinya Tuhan akan wariskan pada orang-orang Nya yang hatinya tidak putus-putus lagi terhubung dengan Tuhan. Maka sama2lah kita bersegera memiliki hati seorang hamba Allah..

Anonymous said...

Salam saudara Dayan dan pembaca saya nak kongsikan maklumat tentang kelemahan majlis fatwa kebangsaan.Kes Syiah ,seblm 1984 Syiah muala bertapak di Msia fahaman ini berkembang dng laju tanpa dihiraukan olih jakim atau majlis.masa tu dari menteri,pengarah,pensyarah,student dan orng awam dah ramai ikut syiah pengikut tegar nya Pas.bila dah macam tu majlis fatwa kebangsaan yg dianggotai para MUFTI berpakat utk berkumpul nk buat fatwa.maka berkumpul lah para MUPTI2 malaysia dan buat satu petua +-"diMalaysia selain mengamalkan aqidah Ahlisunnah wal Jamaah orang Islam bulih mengamalkan akidah Syiah(zaidiah/jaafariah )dan buku2 nya bolih disebarkan.gitulah lebih kurang petua nya.10 tahun kemudian pengaruh Syiah semakin membesar dan banyak lah kes2 atau gejala2 sesat berlaku dikalangan pengikut Syiah.tok2 Mupti berkumpul samula bincang hal syiah dan buat petua baru bahhawa aqidah syiah SESAT.alasan diberi pd 1984 jakim xde usaha dan bersungguh2 utk mengkaji,meneliti,atau turun ke akar umbi utk study tentang syiah,jadi jakim kata kami buat fatwa tanpa fakta atau kajian yg mendalam .10 tahun orang Malaysia dibiarkan sesat.sama ada jakim dah taubat atau belum xpasti tapi setakat ni tak de lak berita jakim buat majlis taubat sebab tersalah petua.jadi tak hairan lah bila Jakim buat petua Arqam sesat sebab jakim tk pernah pun mengkaji,atau berbincang dng Arqam(Abuya)jakim suka buat petua dulu baru kaji.agak nya jakim ni faham Aqidah tu macam apa ye?(Sumber dari Youtube-debat Majlis Ugama vs Syiah)yang cakap ni Utad jakim.Wallahua'lam.

Anonymous said...

Kenapa Jabatan tersebut bertindak ? InsyaAllah mudahan kita akan faham bila membaca artikel ini:

WAHABI satu konspirasi menjatuhkan Islam dari dalam!!

http://puterasembilan.blogspot.com/2012/12/menmbongkar-rahasia-wahabi-satu.html?m=1.

Apa itu WAHABI?

Wahabi adalah satu fahaman yang diasaskan Oleh Muhammad Bin Abdul Wahab. Fahaman ini dinisbahkan atas nama bapaknya Abdul Wahab kepada WAHABI, Tidak kepada namanya sendiri kepada Muhammadi. ini kerana kesepakatan Ulama supaya Umat Islam tidak keliru dengan Fahaman yang dibawa Oleh Muhammad bin Abdul wahab dan Ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW. Muhammad bin Abdul Wahab adalah orang yang Lemah Ingatan dan Gagap. Ayah dan Abangnya sendiri menganggap beliau tidak siuman. Muhammad bin Abdul wahab sangat terpengaruh dengan ajaran Ibnu Taimiyah yang mengasaskan fahaman Mujasimmah. kemudian dia mengembara dan belajar di BASRAH. berguru dengan Syaikh Muhammad Al-Majmui iaitu Mr. Hempher. Beliau adalah seorang yang pakar bahasa Arab, turki, parsi dan telah lama mempelajari islam. Mr. Hempher merasuh Muhammad bin Abdul Wahab dengan hadiah Mutaah 2 orang ejen perempuan Yahudi yang menyamar sebagai muslimah. Maka dengan Mudah Yahudi mengatur untuk mengajar Muhammad Bin Abdul wahab tentang fahaman yang baru yang sesuai dengan rancangan yahudi. Dengan ajran yang baru itu, Muhammad bin Abdul Wahab kembali ke kampungnya, Namun ditentang dan diusir oleh bapaknya seorang Ulama Sunni (Ahlus Sunnah Wal Jamaah).

Kerjasama Yahudi, Keluarga Al-Saud dan Golongan Wahabi membentuk kerajaan Arab Saudi.

Selepas diusir oleh ayahnya, muhammad bin Abdul Wahab menyambung terus menyebarkan ajarannya itu ke seluruh Najd. Perjuangan yang disebarkan oleh muhammad bin Abdul Wahab itu dipantau oleh Mr. Henpher dan disokong oleh kerajaan British. Muhammad Bin Abdul Wahab membawa misi Yahudi kepada pemimpin-pemimpin Arab. Pada Tahun 1747 Muhammad Bin Abdul Wahab bertemu dengan Muhammad bin Sa'ud, dia adalah keturunan Yahudi. Maka bergabunglah Muhammad Bin Abdul Wahab dengan Muhammad bin Sa'ud untuk mengembangkan ajaran wahabi. Diantara ajaran wahabi ialah, Siapa yang tidak ikut wahabi di anggap SESAT, KAFIR, HALAL DARAH dan HARTANYA DIRAMPAS. Dengan fatwa Wahabi Ini, Maka orang-orang yang tidak ikut dengan Wahabi akan dibunuh dan hartanya dirampas. Kaum Wahabi melancarkan Perang didalam dan diluar wilayah Najd, seperti Yaman, Hijjaz, daerah sekitar Syria, dan Iraq. Mereka membantai 300 lelaki wilayah kota Al-Ahsa dan merampas harta milik mereka. Pasukan Muhammad Bin Sa'ud dan Muhammad Bin Abdul Wahab terus melakukan kekejaman keseluruh Arab. Siapa yang Taat kepada ajarannya Wajib berBai'at, bila melawan Wajib dibunuh dan harta miliknya dirampas.

Diantara Umat Islam yang paling banyak dibunuh oleh pasukan ini adalah, Keturunan Rasulullah SAW.

Anonymous said...

Info ini adalah satu pembongkaran dan pendedahan oleh Yahudi / Bishop bahawa mereka sgt menguasai Umat Islam yang menguna pakai Sistem Yahudi/ Dajjal dan menolak Sistem Khalifah/ Tuhan... Akhirnya kita sgt di perbodoh bodohkan oleh mereka ? ? ? Memang betul dan JAIS dan JAKIM / Jab Agama antara yg menjadi mangsa.. BUKTInya sila baca BLOG ini:


Dialog 'Aku' dan 'Bishop' (ulang siar)

http://bahterawawasan.blogspot.com/2010/02/dialog-aku-dan-bishop-ulang-siar.html?m=1
    aku: saya ada nmpk pak cik kat gereja tu,tak nampak macam sembahyang,macam majlis konvo pulak..ada aper?
    Bishop: oh! yang tu…memang mjlis konvo utk paderi baru..dorang yg jubah putih tu JESUIT PRIEST
    aku: sapa tu bunyi macam best jer?good looking…macam educated jer

    ( jiran aku senyum sampai ke pipi,cam nk ketawa tapi x ketawa pun)

    Bishop: hmmm…orang islam,1000 orang ulama baru bersamaan dengan seorang JESUIT PRIEST.
    aku: pasal apa pulak?
    Bishop : orang yg pandai, hebat yg ada name nyer di depan mereka professor,doktor dll..dengan kata2 yg hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yg hebat2 tu ADALAH PERBUALAN HARIAN KAMI 700 THUN DAHULU…kemudian kami membuatkan bagaimane mahu hasilkan orang yg seperti professor,doktor dan mereka semua tu…

    KEBIKAJSANAAN MEREKA TIDAK AKAN LARI DARI TUJUAN ILMU ITU KAMI HASILKAN…SELUAS MANA PUN IA BERKEMBANG IA SEBENARNYA DI BAWAH TUJUAN KAMI,CUMA MATA MEREKA MELIHAT IA BERUBAH-RUBAH

    ( bishop roman katolik tu sebenarnya seorang jiran saya  yang memang ada link organisasi dengan gereja vatican dekat Rom.)

Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom... Aliran ni pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik lebih lagi Jesuit adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Iblis Laknatullah dan rakan kongsinya Dajjal Laknatullah. Ini kerana Jesuit adalah antara elemen penting dalam membangunkan plan besar New World Order yang termasuk di dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa.
  
    aku; tapi kan…bukan ke universiti dan gereja tu berasingan,tak campur organisasi?…lg pun macammana pulak paderi2 ni bleh transfer ilmu..takda nampak pun paderi jadi lecturer dekat mana2 universiti dekat dunia ni…dekat kampung sy malaysia lg la xde…paderi kt malaysia kejanyer sembahyang jer kan…

    Bishop ; masa pra-kemerdekaan wilayah2 jajahan eropah seperti kamu….pemimpin2 kamu yg memperjuangkan kemerdekaan tu telah BELAJAR DENGAN ORG YG KAMI AJARKAN.cuba kamu perhatikan cendekiawan,ahli falsafah,ilmuan yg NAMA MEREKA TERPAHAT DI DINDING2 SEKOLAH TU…apa yang guru2 kamu katakan pada wktu tu?

    aku; apa ek…..yang saya ingat la dorang tu semua orang yg geliga kepala otak tak ingat dunia,dorang tu pengasas ilmu dan dorang tu jadi macam tu sebab wujud perasaan ingin tahu yg sangat mendalam dlm jiwa.

    Bishop ; SAYA PASTI APA YG AWK CAKAP ITU MESTI TERCETAK DI BUKU2 TEKS SEKOLAH

    aku; betul….mana pakcik tau ni?

    (peh…dia wt lg kn,ktwa tp cm x ktwa)

    Bishop ; pejuang kemerdekaan lah yang bawa nama mereka supaya di kenalkan kepada kanak2 lg supaya mereka mengagumi ANAK MURID KAMI
    aku; kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan2 barat?…

Anonymous said...

Membongkar rahasia Wahabi, satu konspirasi Yahudi Menghancurkan islam dari dalam (II)

Sebelumnya kita perlu mengetahui Siapakah Yahudi ?
Yahudi adalah bangsa israel yang sangat benci kepada Tuhan Nabi Muhammad SAW hanya karena Nabi akhiri zaman itu bukan lagi dari kalangan Bani Israel, mereka bangsa yang terlalu tebal asobiahnya hingga mereka sanggup bermusuhan dengan Tuhan itulah Sebabnya mereka mencetuskan ajaran anti Tuhan- Anti islam, sekularisme dan menyebarkannya ke seluruh dunia. 

Anonymous said...

Berani ke JAKIM @ JAIS @ JAB Agama menjawab pandangan blog ini yang hujjahnya ialah ayat2 Al Quran... Yang Mendakwa politik yang ada amat merosakan Umat Islam.. Kerna ia adalah Sistem Yahudi Dajjal yang sgt bertentangan dgn Sistem Rasulullah yakni Sistem Khalifah..

http://pedang--langit.blogspot.com/2012/10/50-dosa-demokrasi-pemilu-dan-partai.html?m=1

50 DOSA Demokrasi, Pemilu, dan Partai
1. Demokrasi dan hal-hal yang berkaitan dengannya berupa partai-partai dan pemilihan umum merupakan manhaj jahiliyah yang bertentangan dengan Islam, maka tidak mungkin sistem ini dipadukan dengan Islam karena Islam adalah cahaya sedangkan demokrasi adalah kegelapan.
"Dan tidaklah sama orang yang buta dengan orang yang melihat
dan tidak (pula) kegelapan dengan cahaya."   (Surat Faathir:
19-20)

Islam adalah hidayah dan petunjuk sedangkan demokrasi adalah
penyimpangan dan kesesatan.
"Sungguh telas jelas petunjuk daripada kesesatan." (Surat
Al-Baqarah: 256)

Islam adalah manhaj rabbani yang bersumber dari langit sedangkan demokrasi adalah produk buatan manusia dari bumi. Sangat jauh perbedaan antara keduanya.

2. Terjun ke dalam kancah demokrasi mengandung unsur ketaatan kepada orang-orang kafir baik itu orang Yahudi, Nasrani atau yang lainnya, padahal kita telah dilarang untuk menaati mereka dan diperintahkan untuk menyelisihi mereka, sebagaimana hal ini telah diketahui secara lugas dan gamblang dalam dien.
Allah Ta'ala berfirman:
"Wahai orang-orang yang beriman jika kalian menaati
sekelompok orang-orang yang diberi Al-Kitab, niscaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang kafir setelah kamu beriman." (Surat Ali 'Imran: 100) 

"Karena itu janganlah kamu mengikuti orang-orang kafir, dan berjihadlah terhadap mereka dengan Al-Quran dengan jihad yang besar." (Surat Al-Furqaan: 52) 

"Dan janganlah kamu menaati orang-orang yang kafir dan orang-orang munafik itu, janganlah kamu hiraukan gangguan mereka dan bertawakkallah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai pelindung(mu)." (Surat Al-Ahzaab: 48) 

Dan ayat-ayat yang senada dengan ini sangat banyak dan telah menjadi maklum.

3. Sistem demokrasi memisahkan antara dien dan kehidupan, yakni dengan mengesampingkan syari'at Allah dari berbagai lini kehidupan dan menyandarkan hukum kepada rakyat agar mereka dapat menyalurkan hak demorkasi mereka --seperti yang mereka katakan-- melalui kotak-kotak pemilu atau melalui wakil-wakil mereka yang duduk di Majelis Perwakilan.

Anonymous said...

Terima kasih kerana menyiarkan komen2 diatas.moga hidup p cik Dayan dirahmati Allah forever.Ameen

Anonymous said...

Sambungan..
4. Sistem demokrasi membuka lebar-lebar pintu kemurtadan dan zindiq, karena di bawah naungan sistem thaghut ini memungkinkan bagi setiap pemeluk agaman, madzhab atau aliran tertentu untuk membentuk sebuah partai dan menerbitkan mass media untuk menyebarkan ajaran mereka yang menyimpang dari dienullah dengan dalih toleransi dalam mengeluarkan pendapat, maka bagaimana mungkin setelah itu dikatakan, "Sesungguhnya sistem demokrasi itu sesuai dengan syura dan merupakan satu keistimewaan yang telah hilang dari kaum muslimin sejak lebih dari seribu tahun yang lalu," sebagaimana ditegaskan oleh sejumlah orang jahil, bahkan (ironisnya) hal ini juga telah ditegaskan oleh sejumlah partai Islam yang dalam salah satu pernyataan resminya disebutkan:
"Sesungguhnya demokrasi dan beragamnya partai merupakan satu-satunya pilihan kami untuk membawa negeri ini menuju masa depan yang lebih baik."

5. Sistem demokrasi membuka pintu syahwat dan sikap permissivisme (menghalalkan segala cara) seperti minum arak, mabuk-mabukan, bermain musik, berbuat kefasikan, berzina, menjamurnya gedung bioskop dan hal-hal lainnya yang melanggar aturan Allah di bawah semboyan demokrasi yang populer, "Biarkan dia berbuat semaunya, biarkan dia lewat dari mana saja ia mau,” juga di bawah semboyan "menjaga kebebasan individu."

6. Sistem demokrasi membuka pintu perpecahan dan perselisihan, mendukung program-program kolonialisme yang bertujuan memecah-belah dunia Islam ke dalam sukuisme, nasionalisme, negara-negara kecil, fanatisme golongan dan kepartaian. Hal ini bertentangan dengan firman Allah Ta'ala:
"Dan sesungguhnya (agama tauhid) ini adalah agama kamu semua, agama yang satu, dan Aku adalah Rabbmu, maka bertaqwalah kepada-Ku." (Surat Al-Mukminun: 52) 

Juga bertentangan dengan firman Allah Ta'ala:
"Dan berpegang teguhlah kamu semua kepada tali (dien) Allah dan janganlah kamu bercerai-berai." (Surat Ali 'Imran: 103) 

Dan firman-Nya:
"Dan janganlah kamu berbantah-bantahan yang menyebabkan kamu gagal dan hilang kekuatanmu." (Surat Al-Anfal: 46) 

Anonymous said...

7. Sesungguhnya orang yang bergelur dengan sistem demokrasi harus mengakui institusi-institusi dan prinsip-prinsip kekafiran, seperti piagam PBB, deklarasi Dewan Keamanan, undang-undang kepartaian dan ikatan-ikatan lainnya yang menyelisihi syari'at Islam. Jika ia tidak mau mengakuinya, maka ia dilarang untuk melaksanakan aktivitas kepartaiannya dan dituduh sebagai seorang ekstrim dan teroris, tidak mendukung terciptanya perdamaian dunia dan kehidupan yang aman.

8. Sistem demokrasi memvakumkan hukum-hukum syar'i seperti jihad, hisbah, amar ma'ruf nahi munkar, hukum terhadap orang yang murtad, pembayaran jizyah, perbudakan dan hukum-hukum lainnya.

9. Orang-orang murtad dan munafiq dalam naungan sistem demokrasi dikategorikan ke dalam warga negara yang potensial, baik dan mukhlis, padahal dalam tinjauan syar'i mereka tidak seperti itu.

10. Demokrasi dan pemilu bertumpu kepada suara mayoritas tanpa tolak ukur yang syar'i. Sedangkan Allah Ta'ala telah berfirman:
"Dan jika kamu mentaati kebanyakan orang di muka bumi ini,
niscaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah." (Surat
Al-An'am: 116)

"Akan tetapi kebanyakan manusia itu tidak mengetahui."
(Surat Al-A'raf: 187)

"Dan sedikit sekali dari hamba-hamba-Ku yang bersyukur."
(Surat Saba': 13)

Anonymous said...

BERITA GEMBIRA baGi pencinta kebenaran:

Ulangtahun 45 tahun Perjuangan Abuya

Sambutan Majlis Ulangtahun 45 tahun Perjuangan Abuya Syeikh Imam Ashaari Muhammad At Tamimi. 

Berita gembira untuk semua pejuang-pejuang yang hak. Yang sanggup melalui apa jua ujian, halangan dan rintangan demi kebenaran. Sesungguhnya kebenaran itu amat mahal dan mulia. Ia perlu dipertahankan dan diperjuangkan. Perjuangan menagih Janji Tuhan yang pasti memerlukan kesabaran dan ketabahan yang luarbiasa. Namun pembelaan Allah pasti mengiringi setiap para pejuang kebenaran atau pejuang yang hak. Lebih-lebih lagi satu perjuangan yang dijanjikan. Bahawa Islam pasti berdaulat kembali di akhir zaman di bawah pimpinan Imamul Mahdi. Bagi pejuang-pejuang yang selalu bertanya-tanya…

“mata nasrullah? متى نصر الله”

“…bilakah bantuan Allah akan tiba?!”

..maka saksikanlah insyaAllah live internet streaming malam ini (sekarang) di: 

tv.nurmuhammad.net atau di 

http://www.ustream.tv/channel/sambutan-45-tahun-perjuangan-asz

Jam 7 malam ini waktu Thailand. Saksikan Majlis Sambutan besar-besaran Ulangtahun 45 tahun perjuangan Abuya yang diadakan di Dewan Syeikhul Islam Bangkok Thailand 30 April 2013. 

Juga bersempena Sambutan Hari kelahiran ulangtahun ke 59 Bonda Wasilah RSA Ummu Jah Ar pada 1 Mei keesokannya. Moga majlis pada malam ini mendapat keberkatan dari langit dalam menyambut bulan Mei yang disebut-sebut sebagai bulan kemenangan bagi pejuang yang hak! .

Anonymous said...

Salam, sekarang jam 9mlm sdg berlangsung Majlis Pelancaran Buku 45tahun perjuangan A di Dewan Sheikhul Islam Bangkok..terbukti perjuangan A tidak akan kalah2 lagi..ia terus mara ke hadapan walau apa jua badai melanda. Penangkapan SH GISB di Mekaha, penghantaran pulang 32 'nurse' dr Mekah utk merawat rakyat Malaysia yg sedang sakit tenat, pelancaran gilang gemilang GISB International di Bangkok..semuanya adalah bukti bahawa perjuangan Abuya Sheikh Imam Ashaari Muhammad At-Tamimi terus mara ke hadapan..teruskan perjuangan menuju cita2..Islam Pasti Gemilang, krn ianya adalah Janji Tuhan...

Anonymous said...

Dalam Kitab Yahudi kuno bertajuk bangsa yang Hilang/ The Lost Tribe itu sebenarnya Bangsa Melayu: ASAL USUL MELAYU : DARI BANGSA ISRAEL ?
Bangsa Melayu menurut ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah ialah, berasal dari isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s. yang bernama Siti Qanturah. Namun lebih disebut dalam sejarah atau bahasa lama, Keturah yang bererti harum, wangi baik budi pekerti. Jika Bani Israil adalah dari Nabi Ishaq, dan bangsa Arab adalah dari Nabi Ismail, bangsa melayu adalah dari Siti Qanturah atau lebih dikenali sebagai Bani JAWI. Disebut di dalam kitab Ibnu Kathir, JAWI ini bererti yang meyakini Tuhan yang Esa, dan erti lainnya ialah jauh. Jawi yang dikatakan jauh itu berasal dari kalimah arab yang bermakna, 'angin' (jawwu). Ini merujuk kepada betapa jauhnya kedudukan mereka dengan bani Israel dan bangsa arab di sekitar Timur Tengah ini.

Bangsa melayu, juga dikenali sebagai Jawi (yang kemudian bertukar/terkenal dengan jawa) adalah bangsa yang disimpan. Bagi yahudi, mereka lebih kenali sebagai bangsa yang hilang. 'Hilang' kerana 'saudara' mereka dari ibu ke tiga ini tidak dapat dihubungi, tidak tahu di mana berada. 'Hilang' juga kerana mereka mahu menyembunyikan bahawa saudara mereka ini akan menerajui empayar dan menguasai bumi atas nama Islam.

Jadi, apa kaitan Jawi, bangsa yang hilang, bangsa yang disimpan, bangsa dari timur, yang berhidung peset ini dengan kebangkitan Islam ke dua ini? Sebenarnya, bangsa ini adalah bangsa yang disebut di dalam hadis Nabi s.a.w.,

“Satu kaum dari Timur (Pemuda Bani Tamim dan ikhwan) akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada Al-Mahdi.”

Menurut ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah, kaum dari timur dan timur yang dimaksudkan ialah, bangsa melayu dari Tanah Melayu. Ini tidak menghairankan, kerana mereka memang dipersiapkan. Bukan sahaja mereka dari keturunan Jawi yang hilang itu, bahkan mereka adalah keturunan Ahlul Bait dan para sahabat.

Ini juga adalah doa Nabi Ibrahim kepada keturunannya yang tidak diberikan Nabi atau Rasul dikalangan mereka, namun cahaya Nabi dan Rasul ada bersama mereka.

“Ya Tuhan kami, utuskanlah di kalangan mereka seorang Rasul yang membacakan ke atas mereka ayat-ayat Engkau dan mengajar mereka kitab dan hikmah dan menyucikan mereka, sesungguhnya Engkau Maha Mulia lagi Maha Bijaksana. Ya Tuhan kami kurniakanlah dari isteri-isteri kami dan zuriat keturunan kami seorang penyejuk mata dan jadikanlah kami pemimpin dari orang-orang yang bertakwa.”

Doa Nabi Ibrahim diperkenankan Tuhan, lalu baginda mengarahkan anak-anaknya dari Siti Qanturah ini tetaplah di timur. Baginda dikhabarkan bahawa walaupun tiada Nabi atau Rasul dikalangan mereka, Tuhan akan mengutuskan pemimpin yang bertaraf Nabi dan Rasul, yang membawa cahaya Nabi dan Rasul, namun dia bukanlah Nabi atau Rasul. Maka sesuailah dengan hadis-hadis Rasulullah s.a.w. tentang Imam Mahdi dan Putra Bani Tamim bahawa mereka bukanlah Nabi dan Rasul, namun tanggungjawab dan tugas Nabi dan Rasul itulah yang ditanggung mereka

Anonymous said...

NASIHAT KEPADA AHLI AGAMA BERJAWATAN RASMI

http://tintasufi313.blogspot.com/2013/04/nasihat-kepada-ahli-agama-berjawatan.html?m=1

Dunia menyaksikan kewibaan engkau,
Dalam menghukum menindas ahli-ahli thoriqah,
Engkau digaji untuk memusuhi saudara seislammu sendiri,
Ego sombongnya engkau dalam berkuasa.

Adakah engkau sudah berjaya membuat islam?
Engkau hanya memantau menghukum mereka,
Mereka membela Islam, engkau menghalangnya,
Engkau salahgunakan kuasa menjual pula agama.

Sentiasalah mereka diuji oleh engkau sendiri,
Gerakan dakwah mereka engkau lumpuhkan,
Engkau menfitnah,mengharamkan dan menfatwakan,
Zalimnya engkau dalam menguruskan Agama.





Engkau mengaku berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah,
Engkaulah sebenarnya musuh Ahli Sunnah Wal Jamaah,
Kerana watak dan sikapmu sendiri,
Seperti Yahudi dalam berdendam berhasad dengki,
Juga seperti Wahabi dalam menghukum.

Itukah sahaja bidang kuasamu,
Dalam menguruskan urusan agama?
Adakah islam akan menjadi syumul?
Islam semakin jumud terhina oleh engkau sendiri.

Ahli agama berjawatan rasmi,
Menjadi perosak agama diatas nama agama,
Mudah-mudahan engkau akan sedar diri,
Atau menerima hukuman Ilahi,
Kerana kesalahan engkau sendiri.

Wahai ahli agama berjawatan rasmi,
Belalah agama di atas nama agama,
Pastinya engkau akan dihormati semua,
Kewibawaanmu pasti akan dibantu Allah,
Menghukum atas kehendak ilahi bukan nafsumu,
Di situlah kemuliaan engkau,
Sebagai pemegang amanah Allah.
Islam menjadi mulia dengan pembelaanmu bersama.

Anonymous said...

http://mka313.blogspot.com/

http://matahati313.blogspot.com/

Anonymous said...

http://globalikhwan.org/v1/

Anonymous said...

Mohon JAKIM, JAIS dan seangkatan dgnnya atau sesiapa sja yg nak mewakili mereka memberi jawaban kpd persoalan di bawah:

YAHUDI Mengklaim bahawa cerdik pandai graduan dlm Islam / Jab Agama sekarang adalah TAJAAN'nya ? ? ?

Sila buka laman ini utk info lanjut:

http://puterinafisah.blogspot.com/2013/02/wahabi-adalah-muktazilah-dan-khawarij.html?m=1

"Orang yang pandai dan hebat, yang ada gelaran di depan mereka seperti profesor, doktor dan lain-lain itu, atau dengan kata-kata yang lain penuh ilmu dan fakta, dan teori yang hebat-hebat itu adalah rancangan kami 700 tahun yang lalu"

"... Kemudian kami hasilkan orang yang diangkat dan dijulang seperti profesor, doktor, dan mereka semua itu, kebijaksanaan mereka tidak akan lari dari tujuan ilmu. Itulah yang kami hasilkan. Jadi, seluas mana pun ianya berkembang, sebenarnya di bawah tujuan kami. Hanya mata mereka melihat ia berubah-rubah."

"Kamilah yang mengatur kehidupan umat Islam, dan kerja-kerja ini bermula setelah kami dihalau keluar dari Mekah dan Madinah. Kami merancang ratusan tahun lamanya, bahkan ribuan tahun. Kami belajar dari kekalahan kami dengan Salahuddin. Kami belajar dengan kejatuhan kami di Turki. Dan kini semua usaha-usaha kami berhasil. Lihatlah umat Islam sekarang sangat bergantung dengan kami."

"Semua cerdik pandai dunia yang kamu sanjung adalah ciptaan kami dan orang-orang kami. Merekalah yang melahirkan cerdik pandai dikalangan umat Islam. Bagaimana Islam mahu mengalahkan kami?!"

'Kami reka keadaan yang seolah-olah ilmu itu muncul secara spontan, kami mahu manusia rasa ilmu itu bukan datang dari agama. Ya! Itulah matlamat kami, memisahkan Tuhan daripada manusia. Sekalipun yang menyembah berhala, kami akan sesatkan mereka. Hingga Tuhan menjadi tiada dalam jiwa mereka."

Kata-kata yahudi ini adalah Protokol Yahudi No. 4 dan Protokol Yahudi No. 9. Mereka menyesatkan manusia dengan memisahkan hati-hati dari Tuhan dan perkara rohani. Mereka menggantikan hukum lojik akal dan keinginan terhadap benda-benda lahir supaya apa sahaja berkaitan dengan Tuhan dan roh, akan ternafi.

Cara hidup yang yang mencontohi Rasulullah seperti hal keyakinan, ibadah, akhlak, perdagangan, pendidikan, pentadbiran, ekonomi, politik, kesihatan, pertanian, kebudayaan, bermasyarakat, pergaulan, kenduri kendara, dan seluruh aspek hidup adalah bidaah. Antara bidaah yang amat besar adalah mentadbir agama Islam menurut akal fikiran. Ertinya undang-undang dan akta yang digubal oleh manusia dan dijadikan kononnya undang-undang Islam. Ianya dikuat-kuasakan melebihi undang-undang dan peraturan Tuhan!

anak abuya said...

Selamat Hari Jadi kepada Bonda Ummu Jah yang dikasihi

Anonymous said...

JAKIM, JAIS dan yg seangkatan dgnya, Apa jawaban dan tindakan anda dengan kenyataan di bawah ini ? ? ?

Prokol Yahudi (Zionis)

UstazUwais.Com™: Prokol Yahudi (Zionis)

http://www.ustazuwais.com/2013/02/prokol-yahudi-zionis.html?m=1


Protokol Yahudi telah dibawa ke pengetahuan umum pada tahun 1901M, apabila  seorang wanita perancis telah mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. Wanita tersebut telah mencurinya diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Di dalam naskhah asalnya tidak digunakan kalimah “Yahudi” kecuali di dalam dua tempat sahaja. Ianya hanya menggunakan perkataan “Kita” dan “Orang bukan Yahudi”. Protokol-protokol ini telah diterjemahkan ke bahasa Arab oleh Ust Mohd Khalifah Attunisi. Di bawah tajuk “Protokol Hukama Sohyuni”. 


Protokol Pertama 

Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan  keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu. 

Protokol Kedua

Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa bukan yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

Protokol Ketiga

Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menybabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol Keempat

Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

Protokol Kelima 

Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusa untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja. 

Protokol Keenam 

Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat. 

Anonymous said...

http://globalikhwan.org/v1/?p=169

Anonymous said...

Klu ikut sejarah org melayu malaysia memang ramai asal dari seberang .klu minat pd kebenaran munkin ada darah nenek kita ydk Siti Qanturah mengalir dlm diri kita .sape tau yg muka cam mamak2 sikit dari kturunan R yg jadi pedagang arab yg di usir dari jazirah arab ,keturunan Rasulullah atau sahabatlah tu! Bertuahnya! Banyaknya hal yg kita x tahu n disembunyikan dari kita.

Anonymous said...

Merayakan Hari Lahir ke59 Bunda Ummu Jah bersama RSA di dalam penjara!
Posted by anjangmuor
(Merayakan hamba kembali mendapatkan rasa hamba)

 

Abuya marah sebenarnya 

pada orang yang tinggal dirumah besar 

tapi Allah makin tidak dibesarkan Nabi makin tidak dirindui.

 

Abuya marah sebenarnya

pada orang yang mendapat banyaknya nikmat 

tapi Allah makin banyak dilupakan 

Nabi makin banyak dipinggirkan.

 

Abuya marah sebenarnya

pada orang yang makin besar nama glamournya

tapi Allah makin besar dizaliminya

Nabi makin besar ketidak peduliannya.

Allah dan Rasul makin kosong dari hati nya!

Memang mulut terus mengaku

kanku abdi kan diri hanya padaMu

tapi kenapa diri di abdikan untuk diri?

Apa sebenarnya yang terjadi

manusia makin tidak berwatak hamba!

lalu Abuya pun dengan segala susah payahnya programkan

Jadi Hamba lah wahai hamba

kembalikan hati dan diri kepada pencipta

Di tahanan Imigresen Saudi Arabia

Rumah baru untuk buatkan hamba agar merasa hamba

 

1 Mei pukul 2 pagi Rabu

Seseorang dilahirkan kebumi 59 tahun yang lalu

Berdiri terpaku dihadapan Allah

untuk merayakan hari lahir bersama pencipta

Besarkanlah Allah!

kerana dialah yang telah membesarkan Mu

Hari lahir bukan hari untuk besarkan diri

Kerna diri besar oleh kuasa Maha Besar

Abdikan hati padanya dengan rasa hamba sehamba-hambanya

Supaya dia Jadi besar sebesar-besarnya

Hinakanlah hamba sehina-hinanya

Supaya Allah diagongkan seagong-agongnya

Maka kembalilah diri pada hakikatnya

Dan Allah pun dapat jadi Tuhan sebenar-benar Tuhan

Jesteru demikianlah sebenarnya kejadian

Pencipta menciptakan ciptaan Nya!

Untuk hidup yang berbaki ini

Abdikanlah semahu-mahunya

untuk nanti bila tiba hari kembali

Kau tidak terlalu payah melepasinya

kerna tidak ada apa yang kau bawa

selain sekeping hati

yang diabdikan sebagai hamba

hamba kepada penciptanya

dan bukan kepada dirinya!

 

Wahai 1 Mei,

berjanjilah bahawa penjara lebih utama

Banduan-banduan lebih mudah dijadikan teman

Sebab mereka tiada ada apa-apa melainkan Tuhan

Berjanjilah Wahai 1 Mei, untuk

Penjarakan nafsu mu, nanti di Malaysia

bersama pesakit-pesakit dalam hospital Malaysia

untuk mengajak mereka, sihatkan diri

selamatkan diri!

Dengan menjadi hamba dan khalifah Allah!

Abuya, Terima kasih banyak yang tidak terhingga

Balasilah wahai Allah kepada Abuyaku ini sebanyak-banyaknya

Kerna

Mampunya Abuya mencipta diri muridnya

Untuk

merasa, kesusahan itu lah sebenarnya

kebahagiaan hati seorang hamba

kerna kesusahan mampu

menyatukan hamba kepada penciptanya

Betapa sebenarnya

Hari Jadi itu di rayakan bersama Tuhan Rasulullah Saidi dan Abuya.

Dengan merekalah nikmat itu di kongsikan

Kerana merekalah tuanpunyanya

Alangkah gembira nya pencipta

melihat air mata hamba yang menitis untuk nya

Untuk membayar umur yang masih dibekalkannya. Bangganya RSA melihat si murid tidak lagi di tipu nafsu dan dunia di hari jadi nya!

Hamba yang telah dapatkan rasa hamba semula. 

Itulah hadiah hari jadi dari Abuya

Terima kasih Abuya

Anonymous said...

Drpd ibu XX GISB yg di tahan JAIS semasa di Airport : Kami 11 org baru selesai disoal siasat oleh Jais di bilik siasatan yg berlainan ,Pegawai jais yg soal jwb Ibu XX namanya di Rahsiakan .sgt positif dia tanya bgaimana tertarik hati dgn A? apa projek di mekah ? macamana ditangkap? apa itu Nur Muhammad ? dan bnyak lagi soalan ? dia sgt tertarik dgn projek chalet di Mekah, ladang kurma di madinah, katanya bukan senang org Melayu nk buat mcm ni di Negara Saudi. ttg u ns di jordan pekrja arab yg bkerja dgn kita dia kata hebat.. org Arab blh tunduk pd org Melayu, melayu blh jdi boss. Dia pun boleh menerima sgt2 dgn baik bila Kerjaan Saudi blh beri pengampunan dan buang kes sesat bidaah, apa lagi JAIS sesama Melayu lagilah blh berbincg, sblm berakhir soajwb Peg JAIS kata Puan, eloklah puan bncgkn agr gisb buat tindakan undang2 ke mahkamh utk bela diri. minta dibncgkn semula dgn majlis fatwa, saya dh bekerja hampir 11 tahun, dh banyak kerja serbuan yg saya buat dan sisatan yg saya buat yg jwpannya semua sama.. ok semuanya.saya sndiri lihat bgaimana di BCH , lain dri apa yg dikatakn. memang saya tahu gisb dididik utk zuhud,redha tidak mlawan tapi sayanglah kebenaran tak ditegakkn, sampai bila nk jadi mcm ni? saya pun dah tak larat ,nnti nk kena tgu kat aiport lagi.. cubalah bincang2kan cadangan saya inia" katanya lagi.. Allahuakhbar...

Anonymous said...

Huhuhu....nmpknye sume msk blog ni kne jd pengkaji...kne rajin bace tu beb!! Gud luck ols!!!!!

Anonymous said...

Nk dapat harta karun beb! kena kerja lbih sket.

Anonymous said...

Dah 2 pagi x posting ingat dah kena ngadap pak jais.

Anonymous said...

http://heliconia.wordpress.com/

Anonymous said...

Dizaman Khalifah bumi akan memuntahkan khazanahnya.diberkatkan pd buah2an sehingga sebiji anggur menjadi sebesar buah kelapa.dan diberkatkan umur hingga manusia umurnya panjang2 jdnya lmbat mati...juga diberkatkan pd binatang serigala n kambing berkawan baik n ank2 org islam dpt bermain dgn singa n harimau tanpa rasa takut.wallahu a'lam.

Anonymous said...

Salam

Murid syeikh abdul qadir jilani pun ada panggil syeikh die tolong spt Abuya Tolong-

http://www.youtube.com/watch?v=fl7--QwcRQ4

pada minit 1:02:35 ke atas. Sila saksikan.

Thanks

Anonymous said...

Pada 5,5.13, genaplah 40 hari graduan dan pesyarah 'U Roh' bersuluk...bersiap sedialah utk doktor dtg mengubati penyakit, setelah para nurse dihantar utk merawat terlebih dahulu..bersedialah seluruh Msia..bila dtg ketentuan Allah, maka tiada siapa yg boleh menghalang...

Anonymous said...

Saya dok saran sebagai tebusan kesilapan Majelis Fatwa, Kerajaan BN boleh buat kenyatan terbuka ke seluruh dunia yang menyatakan kesilapan/kesalahan Majelis Fatwa Jakim dan jabatan agama negeri terhadap penyesatan Abuya dan jemaahnya.Smg perkara ini dapat selamatkan agama dan bangsa melayu khususnya dan seluruh umat islam yang terkena bahang fitnah dan salah tuduh. Kalau ini berlaku perpaduan ummah dan kemenangan islam akan segera terwujud,dan jabatan agamapun akan selamat dari azab allah di akhirat di dunia dapat rahmat tuhan sebab sanggup mengorbankan perasaan diatas pengakuan salah fatwa terhadap abuya dan jemaahnya.

Anonymous said...

Di sepertiga mlm ,diwaktu insan sdg bermimpi ,hambamu pergi membasuh diri,sujud dgn rasa hinanya,mengharap keampunan dan rahmatmu,rezkikanlah kami berada dalm cahayaMu,supaya kegelapan yg menyelubungi hati kami ini menjauh.Ya Rasulullah !!

Anonymous said...

Pesanan A melalui pak cik dayan, suh semua "Tahajud Serentak" jam 2pg...kami tambahkan lagi dgn "selawat Malam" menyatakan 'kerinduan kami kpd Nabi kerana syarat utk diberi 'kemenangan' adalah Rasa Takut kpd Allah dan Rasa Rindu kpd Nabi Akhir Zaman..peneraju kebangkitan kali kedua..

Anonymous said...

Amboiih..dayan..hang bercinta sakan ngan ex-girlfren no..sampai byk hari dah tak posting..atau hang kena bercinta ngan Pak JAIS? Kami risau gak ni...Ya Allah selamatkan pak cik Dayan Dayak kami ini..tunjukilah dia jalan yg lurus..klu betoi dia nak kawin ngan kawan lama dia, mudahkanlah urusannya..Amin Ya Robbal alamin..

Anonymous said...

Amboiih..dayan..hang bercinta sakan ngan ex-girlfren no..sampai byk hari dah tak posting..atau hang kena bercinta ngan Pak JAIS? Kami risau gak ni...Ya Allah selamatkan pak cik Dayan Dayak kami ini..tunjukilah dia jalan yg lurus..klu betoi dia nak kawin ngan kawan lama dia, mudahkanlah urusannya..Amin Ya Robbal alamin..

Anonymous said...

Sejarah Nabi Yunus kena bersuluk 40hari dlm perut ikan Nun, bila keluar suluk balik ke negerinya..semua rakyatnya dah kembali kpd beriman Allah. Sejarah Nabi Allah Ibrahim, bersuluk 40hari dlm api...keluar dgn tiada sedikit pun cacat cela..bahkan semua terkejut melihat Nabi Ibrahim masih sepeti asal sdgkan api yg mereka persiapkan utk bakar Nabi Ibrahin sgt besar, namun kuasa Allah mengatasi segalanya, selama bersuluk 40 hari, bahkan mereka dpt "rasa hamba" yg sgt tinggi di sisi Tuhan..sejarah telah berulang di kebangkitan kali kedua..setelah 40hari di depoh tahanan, mereka telah dpt cukup masa utk bersembahyang malam dan berselawat mlm dengan penuh rasa kehambaan..

Share It